Ons motto is ‘groeien met OH’, een visie die perfect aansluit bij Biobouwers, een bedrijf dat tuinieren naar een hoger, duurzamer niveau tilt. Biobouwers heeft hart voor duurzaam tuinieren en biedt zadenpakketten aan voor moestuinen. De pakketten variëren van eenvoudige starterskits voor mensen zonder groene vingers tot complexe pakketten voor de doorgewinterde tuinier.
Toen Biobouwers naar ons kwam voor een logo & huisstijl, konden wij niet wachten om hieraan te beginnen. Ook hebben wij de kans gekregen om mee te denken over de namen van hun zadenpakketten.
Voor het logo zijn wij teruggegaan naar de betekenis van het woord biobouwer. Een biobouwer is een organisme dat actief bijdraagt aan het ecologische systeem. Hierbij kun je denken aan bevers, helmgras en mosselbanken. Dit inspireerde ons tot een zeshoekig symbool dat zowel groei als een bouwsteen symboliseert. De letter ‘B’ in het logo is vormgegeven als een plant. Dit verwijst op een subtiele wijze naar de kernactiviteiten van de Biobouwers. Voor het kleurenpalet hebben we gekozen voor natuurlijke tinten, variërend van het groen van planten tot de blauwe lucht.
Naast de visuele identiteit hebben we namen bedacht voor de zadenpakketten van Biobouwers, geïnspireerd door echte biobouwers in de natuur. Namen als ‘Kelp’, ‘Beaver’, ‘Caterpillar’ en ‘Prairie Dog’ geven elk pakket een eigen karakter en versterken de missie van Biobouwers om biodiversiteit en ecologisch bewustzijn te bevorderen.
Ben je op zoek naar een nieuw logo of heb je een andere uitdaging? Laat het dan weten! We denken graag na over een oplossing die bij jou past. Wie weet staat jouw case binnenkort wel op onze website!