Wat weet jij over Instagram product tagging?

In een vorige blog vertelden we over de Facebook catalogus en hoe je deze kunt gebruiken om informatie over producten te geven in Facebook advertenties. Instagram heeft een soortgelijke functie die ook daadwerkelijk gekoppeld is aan de Facebook catalogus. In deze blog vertellen wij je er meer over.

Wat kun je ermee?

Met Instagram product tagging kun je, zoals de term zelf al zegt, producten taggen in jouw foto’s op Instagram. Deze tags geven de titel en de prijs van het product weer. Wanneer er op de tag geklikt wordt krijgt de gebruiker de overige product informatie te zien, zoals alternatieve foto’s en productspecificaties. Zolang de informatie in de Facebook catalogus staat is deze ook beschikbaar op Instagram. Ook hebben mensen de mogelijkheid om door te klikken naar het product op jouw website zelf.

Hoe kom je eraan?

Omdat Instagram product tagging gekoppeld is aan de Facebook catalogus, moet je deze natuurlijk eerst instellen. Dat, en je moet een Instagram bedrijfsprofiel hebben dat gekoppeld is aan jouw Facebook pagina. Wanneer je achter al deze dingen een vinkje kan zetten, is het laatste dat je moet doen afwachten. Instagram geeft namelijk vanzelf een seintje wanneer je in aanmerking komt voor product tagging. Dit kan een paar dagen duren. Heb je na een week nog niks vernomen? Check dan of alles goed ingesteld is. Of bel ons, we helpen je graag.

Vind je dit zelf te tijdrovend of geef je dit liever gewoon uit handen? Dat kan! Wij nemen dit graag van je over. Neem contact met ons op.

Hulp nodig?

Stuur ons een bericht of bel ons! Wij vertellen je graag wat we voor je kunnen doen.