Tips voor storytelling

Onderdeel van een goede marketing is een goed verhaal. Goede storytelling raakt mensen waar het er toe doet: in het hart. Wanneer mensen een connectie maken met jouw merk heb je een grotere kans om nieuwe leads te werven. Maar hoe breng je een goed verhaal naar buiten? Wij geven je een aantal tips.

Weet wat je wil vertellen

Natuurlijk begin je niet zomaar met een verhaal. Eerst moet je voor jezelf duidelijk krijgen wat je wil vertellen. Leg daarom de basiswaarden van jouw bedrijf goed vast en begin vanuit daar te bouwen met het verhaal. Waar staat jouw bedrijf voor? Welke waarden en normen horen daarbij? Door dit op papier te zetten krijg je een beter overzicht waar je het verhaal omheen kan bouwen.

Wees onderscheidend

Bijna alles is al eens gedaan, maar dat betekent niet dat je niet origineel kunt zijn. Kijk eens naar de merken om je heen en naar je concurrenten. Wat is hun verhaal? En wat maakt jou anders? Hetgeen dat jou onderscheidt van de rest is hetgeen wat je in je verhaal moet vertellen. Iedereen zegt dat zij het beste voor haar klant wil, maar waarom wil je dat? En hoe doe je dat? Dat is de boodschap die je over moet dragen.

Maak het persoonlijk

Persoonlijke verhalen zijn vaak het sterkst. Wees daarom niet bang om persoonlijke details in het verhaal in te brengen. Als je het toch hebt over waarom jouw bedrijf iets doet, vertel dan waar dit vandaan komt. Toen je het bedrijf begon, wat had je toen voor ogen? Door een gezicht achter jouw bedrijf te plaatsen kunnen mensen zich sneller verbinden met het bedrijf.

Heb je een hoop ideeën voor jouw bedrijf, of juist net niet genoeg? Wij helpen graag! Wij weten alles van storytelling en denken graag met je mee. Neem contact met ons op.

Hulp nodig?

Stuur ons een bericht of bel ons! Wij vertellen je graag wat we voor je kunnen doen.