Chat met je websitebezoekers

Kom in contact met je websitebezoekers via live chat. Voor veel mensen is het communiceren via een chat heel gebruikelijk. Maak daar dan dus ook gebruik van op je website of webshop! Je staat persoonlijk klaar voor je bezoekers en kunt ze helpen op het moment dat zij je nodig hebben.

De chat is gemakkelijk in te stellen op je telefoon, je hoeft dus niet de hele dag achter de computer te zitten.

Per maand
Per jaar

Starter

€0,-/pm*

€0,-/pj*

Live chat

Video uitleg

Eigen huisstijlkleuren

*Excl. implementatiekosten

Kies pakket

Team

€36,80/pm*

€399,-/pj*

Starter pakket +

White label

Geautomatiseerde chat

*Excl. implementatiekosten

Kies pakket

Enterprise

Maatwerk/pm

Maatwerk/pj

Team pakket +

Geautomatiseerde flows

*Excl. implementatiekosten

Kies pakket

Maak klanten van jouw websitebezoekers!

Met een chat leg je snel en gemakkelijk contact met jouw websitebezoekers. Websitebezoekers kunnen eenvoudig vragen stellen zonder dat zij verplicht zijn om gegevens achter te laten. Help real-time meerdere klanten tegelijkertijd, stel chatflows in, genereer meer leads en bespaar tijd en geld!

Een chat verhoogt jouw conversie! Uit onderzoek is gebleken dat er 3,5x meer conversies uit een chat worden gegenereerd dan uit een e-mail. Heeft een websitebezoeker een vraag over een bepaald product? Dan kan de bezoeker eenvoudig een chat beginnen. Ben jij klaar om je klantenservice naar een nóg hoger niveau te tillen? 

Chat vs e-mail

Veel gestelde vragen

Het grootste voordeel van een chatbox op je website is dat je direct een vraag van een bezoeker kan beantwoorden. Voor de bezoeker is het starten van een chat een zeer laagdrempelige manier om contact op te nemen. De vraag die gesteld wordt is actueel, door daar direct een antwoord op te geven help je je bezoeker verder in zijn of haar aankoopproces. 

Wanneer de bezoeker niet direct antwoord had gekregen op zijn of haar vraag had hij of zij de website misschien al wel weer verlaten en de aankoop bij een concurrent gedaan.  

Een chatbot heeft verschillende voordelen:

  • Altijd open - chatbots zijn altijd beschikbaar om je bezoekers te helpen. Je bezoekers worden dus altijd direct te woord gestaan. 
  • Direct contact - doordat chatbots meerdere gesprekken tegelijk kunnen voeren staan je bezoekers niet in de rij om een chat te kunnen starten, maar kunnen ze altijd direct contact opnemen met de chatbot. 
  • Efficiënt - veel voorkomende vragen kunnen eenvoudig en snel beantwoord worden. Je medewerkers hoeven dan niet steeds dezelfde vragen te beantwoorden. Hierdoor bespaar je tijd en geld. 

Meer weten over de mogelijkheden van een chatbot? Neem vrijblijvend contact met ons op. 

In principe is een chatfunctie voor elke website en webshop een aanvulling. Het is een extra communicatiekanaal tussen jou en je potentiële klanten. Een chat is laagdrempelig waardoor mensen eerder geneigd zijn om een chat te starten dan om de telefoon te pakken en te bellen. Haal er dus je voordeel uit! 

Implementatiekosten zijn nodig om de chat goed werkend te krijgen. De software moet op de website worden geïmplementeerd en instellingen moeten geconfigureerd worden. Tijdens de implementatie doen wij o.a. het volgende:

  • Chat stylen in de huisstijlkleuren van je website/webshop 
  • Gebruikers inrichten
  • Chat teksten instellen per pagina zodat deze aansluit bij de content op de betreffende pagina
  • Een video opnemen met uitleg over de functionaliteiten van de chat, gericht op jouw website 
  • Openingstijden van de chat instellen
  • Tekst instellen die verschijnt wanneer de chat gesloten is 

 

*Hetgeen we doen tijdens de implementatie verschilt per pakket.

Wanneer je een chat gebruikt kan dit ondersteunend werken. Maar dan moet je het wel goed aanpakken. Bezoekers verwachten een snelle reactie als ze een chat starten. Voldoe je aan de verwachting? Dan resulteert dat in een positieve klantbeleving. 

Belangrijke tips zijn:

  • Reageer zo snel mogelijk - probeer zo snel mogelijk de chat te beantwoorden. Bezoekers verwachten binnen 60 seconden al een reactie. Duurt het wat langer voordat je een vraag kan beantwoorden? Geef dit aan bij je bezoeker. Hou hem of haar op de hoogte. Zolang ze weten dat je voor hen aan het werk bent zijn ze bereidt langer te wachten. Kun je een tijdsinschatting geven hoe lang het nog gaat duren? Doe dat! 
  • Maak het persoonlijk - voeg een afbeelding en naam toe van de persoon die de chat beheert zodat je bezoekers een idee hebben met wie ze aan het chatten zijn. Door je chat een naam en een gezicht te geven maak je het persoonlijk wat vertrouwen opwekt. 
  • Laat zien wanneer je online bent - de chat kan natuurlijk niet 24/7 bemant zijn. Dit is niet erg, maar laat wel zien wanneer de chat geopend is en wanneer niet. Is de chat gesloten? Geef je bezoekers de mogelijkheid om een e-mailadres of telefoonnummer achter te laten zodat je de volgende dag contact kan opnemen. 
Nieuwenhuis
“OH is een reclame bureau dat met ons mee beweegt. Vanaf dag 1 zijn zij onze partner voor diverse uitingen, zoals onze huisstijl en de website. Dat is dus al ruim 20 jaar! Dat is natuurlijk niet voor niks. Zij denken vaak mee en tippen ons als er nieuwe tools in te zetten zijn. Zo kwamen zij deze zomer met de chatfunctie voor onze website op de proppen. Een gebruiksvriendelijke tool om snel in contact te komen met onze website gebruikers. En wat blijkt? Perfect! Klanten ervaren het als laagdrempelig om vragen te stellen. Doordat de chatfunctie snel is, moet je snel kunnen reageren. Dit doen we via de mail, iPad en telefoon. Vanaf kantoor, maar ook ‘s avonds op de bank. Alles ‘praat’ met elkaar en het is enorm gebruiksvriendelijk. OH heeft ons zeer goed begeleid in de opmaak en het gebruik van de chat. Wij geven hen en de chatfunctie een dikke 10! ”

Sanne Nieuwenhuis
Nieuwenhuis | Meer dan een makelaar

Jouw bedrijf laten groeien?

Vraag nu een gratis quickscan aan en wij nemen jouw bedrijf onder de loep!