Het belang van een goede huisstijl

Een goede huisstijl is de basis van jouw bedrijf. Je wilt immers dat men jouw bedrijf herkent. Denk bijvoorbeeld aan Nike of Apple: deze bedrijven hebben logo’s die direct herkenbaar zijn en onderdeel zijn van een goede huisstijl. Maar wat is er nou belangrijk bij het kiezen van een huisstijl? We vertellen je de belangrijkste punten.

Een goed logo is het halve werk

Het logo is natuurlijk hét oogpunt van een bedrijf. Daarom moet je hier goed over nadenken en genoeg tijd aan besteden. Het is dus niet zomaar even gefixt! Je kunt kiezen voor een woordmerk, waarbij de naam van jouw bedrijf het logo is, of een beeldmerk, waar een symbool of illustratie het logo is. Een combinatie hiervan is natuurlijk ook mogelijk.

Let op de uitstraling

Naast een goed logo moet je natuurlijk ook een mooie website hebben, net als drukwerk en eventuele belettering. Dit alles moet wel bij elkaar passen en daarom is het verstandig om ook hier goed over na te denken. Wat wil je uitstralen? Hoe wil je dat mensen zich voelen tegenover jouw huisstijl? Wil je rust uitstralen of juist kracht? Kleuren en vormen spelen hierbij een belangrijke rol. Dit kan allemaal vastgelegd worden in een huisstijlhandboek. Hierin staan alle details en regels waarmee jouw huisstijl bewaakt wordt.

Kortom, een huisstijl maken vergt tijd en aandacht. Het is immers iets wat voor jouw bedrijf spreekt. Heb je hier zelf geen tijd voor of heb je de middelen niet? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Hulp nodig?

Stuur ons een bericht of bel ons! Wij vertellen je graag wat we voor je kunnen doen.