Heb je al gehoord van de Facebook Pixel?

Facebook heeft in de afgelopen jaren een hoop functies erbij gekregen. Veel daarvan zijn zeer geschikt voor marketingdoeleinden. Zo ook de Facebook Pixel, die eigenlijk zelfs speciaal voor marketing is ontwikkeld. Met de Facebook Pixel kun je verschillende acties op jouw website bijhouden. Maar hoe werkt dit precies? En wat kan je ermee? Wij leggen het je uit!

Om te beginnen… wat is het precies?

Facebook Pixel is een stukje software dat gedrag op jouw website bijhoudt. Hiermee kan je bijvoorbeeld paginaweergaven bijhouden, maar ook acties zoals link klikken en verkopen. Deze informatie kan je terug vinden in het Business Manager platform van Facebook.

Hoe kom je eraan?

Een Facebook Pixel moet je aanmaken. Dit doe je in het Business Manager van Facebook. Onder Events staat het kopje Pixel en hier begint het allemaal. Om een Pixel op jouw website te plaatsen moet je deze installeren met een html-code. Nadat je deze geplaatst hebt kun je deze controleren om te kijken of deze actief is.

Wat doe je ermee?

Zodra de Pixel actief is begint deze informatie te verzamelen over jouw website en de websitebezoekers. Deze informatie gebruikt Facebook om jou meer inzicht te geven in welke acties de bezoekers van jouw website ondernemen. Hiermee kun je bijvoorbeeld advertentieresultaten beter bijhouden of remarketing campagnes opstellen via Facebook.

Het gebruik van de Facebook Pixel kost niets en levert veel op. Daarom is het een goed idee om dit op jouw website te installeren. Heb je hier geen tijd voor of geen verstand van? Wij helpen graag! Neem contact met ons op.

Hulp nodig?

Stuur ons een bericht of bel ons! Wij vertellen je graag wat we voor je kunnen doen.