Google Tag Manager: haal meer uit je analytics

Google heeft veel handige tools om statistieken van jouw website bij te houden. Een van die tools is Google Tag Manager. Met Google Tag Manager kan je acties binnen jouw website bijhouden, zoals kliks op buttons, uitgaande links en ingevulde formulieren. Deze acties kan je vervolgens doorsturen naar bijvoorbeeld Google Analytics. Maar wat heb je hier nou precies aan?

Acties en bezoekersgedrag

Je kunt Google Tag Manager op verschillende manieren instellen. Je kan zelf namen aan bepaalde acties geven om zo te kunnen zien op welke knop geklikt is of welk formulier ingevuld is. Op deze manier kan je erachter komen wat goed werkt en wat verbetering nodig heeft. Het geeft dus goed inzicht in hoe bezoekers reageren op de content van jouw website.

Nog meer inzicht

Google Tag Manager kan niet alleen aan Google Analytics gekoppeld worden, maar ook aan tools zoals Google Ads (de nieuwe Google AdWords) en Facebook pixel. Door deze tools te combineren kan je nog meer inzicht krijgen in jouw website. Het handige aan Tag Manager is de mogelijkheid om zelf te bepalen waar jij gegevens van wilt zien. Tijdens het instellen van tags en triggers kan je “regels” creëren, waarmee je Google Tag Manager de opdracht geeft om alleen data door te sturen die aan die regels voldoen.

Om Google Tag Manager te installeren moet je wel eerst een stukje code op je website plaatsen. Dit kan je zelf doen, maar als je niet zoveel verstand hebt van het bewerken van websites of simpelweg geen tijd hebt, kan je dit natuurlijk ook uitbesteden. Wij weten precies hoe Tag Manager werkt en we helpen je hier graag mee.

Hulp nodig?

Stuur ons een bericht of bel ons! Wij vertellen je graag wat we voor je kunnen doen.