E-MAILMARKETING

Klein_emailmarketing

HAAL MEER UIT JE
E-MAILS

Wil je meer halen uit je e-mails maar weet je niet welke mogelijkheden er zijn? Wij hebben de belangrijkste e-mailcampagnes voor je op een rij gezet. 

Gratis whitepaper

effectieve e-mailmarketing 

Jouw bedrijf laten groeien?

Vraag nu een gratis quickscan aan en wij nemen jouw bedrijf onder de loep!

Haal meer uit je e-mail

Vallen de resultaten van je huidige e-mailcampagnes tegen? Dan kan het zijn dat je niet de juiste campagnes inzet. Wil je weten welke type
e-mailcampagnes er zijn en in welke situaties deze succesvol zijn? Je leest het in onze whitepaper!  

Download de gratis whitepaper en ga aan de slag!

E-mail-Mockup

FAQ

Wanneer je e-mailcampagnes of nieuwsbrieven gaat versturen omdat je het idee hebt dat je dat moet doen, is de kans groot dat de resultaten tegenvallen. Het resultaat van je e-mails is namelijk afhankelijk van de tijd en moeite die je er in stopt. 

Heb je een goede strategie rondom e-mailmarketing en stuur je een gerichte boodschap naar een gesegmenteerde doelgroep, dan is de kans groot dat de inspanningen zich terugvertalen naar daadwerkelijke resultaten. 

Er zijn verschillende e-mailmarketing tools en softwareprogramma's beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan MailChimp en Spotler. De software of tool die je moet gebruiken hangt af van je doel met e-mailmarketing en de grootte van je klantenbestand. Wij adviseren je hier graag over. 

E-mailmarketing is een kanaal wat goed meetbaar is. Enkele statistieken waarmee je het succes van je e-mailmarketingcampagnes kan meten zijn:

  • Open ratio (hoeveel mensen openen de e-mail);
  • Doorklikratio (hoeveel mensen klikken door op een link in de e-mail);
  • Conversies (hoeveel mensen voeren een actie uit die voor jou belangrijk is, bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier of het plaatsen van een bestelling).

Een klantenbestand is onmisbaar voor e-mailmarketing. Of je nu net begint met het verzamelen van adressen of al een lijst hebt, het is belangrijk om je lijst continu aan te blijven vullen met nieuwe data. Er zijn een aantal manieren om meer e-mailadressen te verzamelen:

  • Mogelijkheid bieden op je website om in te schrijven voor de nieuwsbrief; 
  • Verzamel e-mailadressen op beurzen of evenementen. Koppel er een actie aan en verloot iets in ruil voor e-mailadressen; 
  • Schrijf relevante blogs en bied mensen de mogelijkheid zich in te schrijven voor de nieuwsbrief zodat ze altijd als eerste op de hoogte worden gehouden. 

Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden. Welke geschikt zijn voor jou is afhankelijk van je organisatie. We adviseren je graag! 

Hier is geen eenduidig antwoord op. Het juiste moment om je nieuwsbrief te versturen is afhankelijk van veel factoren, zoals de branche waarin je actief bent en het type e-mail dat je verstuurt. Het beste is om te testen wat voor jou de beste dag en tijd is om een nieuwsbrief te versturen. 

Onze werkwijze

Wil jij je e-mailmarketing uitbesteden? Wij helpen je graag! Hieronder zie je onze werkwijze, zodat je precies weet wat je van ons mag verwachten!

1

Kennismaking 

We willen je graag eerst leren kennen. Wie ben jij, hoe ziet je bedrijf eruit en welke klanten wil je bedienen. Doe je op dit moment al iets aan e-mailmarketing en voor welk doel wil je het inzetten? Wil je volledig ontzorgd worden of heb je alleen een strategie nodig? We maken graag kennis met je!

2

Offerte

Op basis van de informatie die we tijdens het persoonlijke gesprek hebben ontvangen maken we een offerte op maat. Hierin leggen we precies uit wat we voor je gaan doen en eventueel van jou verwachten. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Wel zo prettig toch?

3

Kick-off

Is de offerte akkoord? Dan ga je met de betrokken teamleden van OH om tafel om het plan wat we voor je hebben uitgewerkt te bespreken. Neem ook gerust je betrokken collega’s mee. Tijdens de kick-off zetten we alles op een rijtje zodat je precies weet wat je van ons kan en mag verwachten.

4

Aan de slag

In de kick-off hebben we ons plan besproken en daar gaan we nu echt mee aan de slag. We gaan starten met het uitvoeren van de strategie zodat jij meer uit je e-mail kan halen. Van meer leads tot meer omzet. We werken samen aan het behalen van jouw doel!

5

Rapportage

Maandelijks ontvang je van ons een terugkoppeling van de werkzaamheden die we hebben uitgevoerd. Daarnaast sturen we je een rapportage met de resultaten. Op basis hiervan sturen we ons eerder gepresenteerde plan eventueel wat bij.

6

Samen succesvol

Wij doen er alles aan om jouw project van A tot Z in goede banen te leiden. Een goede samenwerking staat bij ons centraal. Door duidelijk met elkaar te communiceren komt geen van beide partijen voor een verrassing te staan. Zo zijn we samen succesvol! 

Maak een afspraak met me!

Wil jij meer resultaten halen uit je e-mails? Laat ons je helpen! Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op of plan direct een afspraak in bij Koen.