Communiceren strategie Icon

Communicatiestrategie

Communicatie met je doelgroep is erg belangrijk, maar welke communicatiemiddelen zijn het best inzetbaar voor jouw bedrijf?

Waarom is een communicatieplan belangrijk?

Een communicatieplan is erg belangrijk om de juiste boodschap over te brengen bij de gewenste ontvanger. Ieder kanaal heeft zijn eigen waarde en wordt gebruikt door zijn eigen doelgroep. Een uitgaansgelegenheid kan een avond stappen voor tieners beter communiceren via sociale kanalen (Facebook of Instagram), dan bijvoorbeeld LinkedIn. Wat wordt er op welk kanaal gecommuniceerd. Deel je een sfeerimpressie van de bar via Instagram of laat je mensen liken en delen voor gratis consumptiemunten via Facebook? Als je de juiste boodschap weet neer te leggen bij de doelgroep zal het doel van de boodschap bereikt moeten worden. Kortom, ieder kanaal is bestemd voor zijn unieke wijze van communicatie.

Inzetten van bestaande communicatiekanalen

Het is in veel gevallen mogelijk om bestaande kanalen met het communicatieplan te fuseren. Dit is afhankelijk per situatie en het doel van het communicatieplan.

Content planning

Bij ieder communicatieplan wordt een content planning gemaakt. Hieruit ontstaat een contentkalender: hiermee wordt duidelijk wat er per kanaal gecommuniceerd wordt en op welke datum en tijd.

Benieuwd welke mogelijkheden er voor jouw communicatieplan zijn? Vraag ons vrijblijvend om advies!

Ook een communicatiestrategie nodig?

Vul onderstaand formulier vrijblijvend in en wij helpen je graag verder.