Zoekmachine adverteren icon

Zoekmachine adverteren

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het betrekt alle vormen van adverteren binnen zoekmachines. De meest bekende en voorkomende vorm is Google Adwords. Met SEA kun je meer zichtbaarheid creëren binnen zoekmachines. Het succes hiervan is afhankelijk van een aantal zaken. Bijvoorbeeld het budget per dag en onderlinge concurrentie. Als je een webshop begint in kleding en daarvoor SEA wilt toepassen, is het de uitdaging om goed te scoren. Veel grote online shops zorgen dan voor veel concurrentie. Deze grote bedrijven reserveren een groot budget voor Adwords en kopen dagelijks veel advertentieruimte in. Door middel van een vooronderzoek kunnen we de kansen en mogelijkheden goed voor je inschatten.

Waarom zoekmachine adverteren?

Wanneer je advertentie campagnes zijn gestart ben je direct beter vindbaar op de door jou gekozen zoektermen. Geen langdurende optimalisatie om jouw website naar de eerste pagina te krijgen, maar direct resultaat. Adverteren op zoekmachines kan je o.a. helpen om:

  • meer leads te genereren;
  • meer bezoekers naar jouw website te halen;
  • te adverteren op locatie.

Voor een succesvolle campagne is het cruciaal om vooraf realistische doelstellingen en het gewenste rendement vast te stellen. Aan de hand van deze basis kan het succes van de campagne worden gemeten en kan de campagne worden geoptimaliseerd waar nodig.

Zoekwoordonderzoek

Om vindbaar te zijn binnen zoekmachines is het belangrijk om te weten waar jouw doelgroep naar zoekt. Met een zoekwoordenonderzoek brengen wij in kaart op welke woorden wordt gezocht en waarop jouw website kan scoren. Bij een zoekwoordenonderzoek focussen we niet alleen op het maandelijks aantal zoekopdrachten. Natuurlijk is het mooi wanneer er veel gezocht wordt op een woord, maar je bent dan waarschijnlijk niet de enige die hierop gevonden wil worden. Daarom kijken wij ook naar de concurrentie, zodat we een realistisch beeld kunnen geven van zoekwoorden die succesvol kunnen zijn voor jouw website.

Daarnaast zijn woorden die voor jou vanzelfsprekend zijn, misschien niet zo vanzelfsprekend voor de klant. Het is fijn als je een nummer 1 positie in Google hebt, echter, als er elke maand maar 2 keer gezocht wordt op die bepaalde zoekterm, dan heeft dat niet zoveel effect. Vandaar dat we in deze fase kijken naar zowel de zoektermen als het zoekvolume, om zo tot het beste resultaat te komen.

Verschillende soorten advertenties

Bij zoekmachine adverteren wordt vaak meteen gedacht aan Google Adwords. Zoekmachine advertenties kunnen echter op diverse manieren ingezet worden. Lees meer over de verschillende middelen:

Meer weten over adverteren met zoekmachines?

Vul onderstaand formulier vrijblijvend in en wij helpen je graag verder.