Conversie-optimalisatiesoftware

Met websiteoptimalisatiesoftware meet je het gedrag van bezoekers op de website. De software wordt gebruikt als je meer duidelijkheid wilt over het gedrag van bezoekers op je website. Zo wordt gekeken naar de manier waarop een bezoeker over de website beweegt en op welke items men klikt of probeert te klikken.

Belangrijkste pagina’s optimaliseren

Wanneer je begint met het optimaliseren van pagina’s is het belangrijk om vooraf te bepalen welke pagina’s geoptimaliseerd moeten worden. Bijvoorbeeld de productpagina die niet genoeg aankopen oplevert of een homepage waarop veel bezoekers afhaken. Wanneer de belangrijkste pagina’s in kaart zijn gebracht, kan de software worden geïnstalleerd.

Welke gegevens worden inzichtelijk?

Websiteoptimalisatiesoftware is een goede manier om het bezoekersgedrag voor een deel in kaart te brengen. Enkele mogelijkheden zijn:

  • Een clickheatmap: dit toont waarop geklikt wordt op een pagina;
  • Een movementheatmap: dit houdt bij hoe een bezoeker over de pagina beweegt;
  • Een scrollheatmap: dit laat zien hoe ver een bezoeker doorscrolt op een pagina;
  • Analyse van formulieren;
  • Verzamelen van gebruikersfeedback.

Daarnaast is het mogelijk om het bezoekersgedrag in te zien middels video’s. Deze nemen bewegingen en clicks van een bezoeker op zodat er een duidelijk beeld ontstaat van het gedrag op jouw website.

Een maatpakket voor iedereen

Omdat iedere website een ander doel heeft, bieden wij voor iedereen een maatwerk oplossing aan. We gaan eerst met elkaar in gesprek om de doelstellingen van de website helder te krijgen. Vervolgens stellen wij hier samen met jou een optimalisatieplan voor samen. Zo haal jij het beste uit jouw website.

Meer weten over conversie optimalisatiesoftware?

Vul onderstaand formulier vrijblijvend in en wij helpen je graag verder.