Conversie Optimaliseren icon

Conversie optimalisatie

Of het nu een contactaanvraag is of een daadwerkelijke verkoop, iedere website heeft een doel. Met conversie optimalisatie kijken we hoe jouw website beter kan presteren.

Is je website gebruiksvriendelijk genoeg? Wat werkt het beste op je website? Weet de bezoeker wat hij moet doen? Kan hij vinden wat hij zoekt? Waar haken de meeste bezoekers af? Met dit soort vraagstukken houden we ons bezig als we aan de slag gaan met conversie optimalisatie.

Optimalisatieplan

Als je begint met optimaliseren is het belangrijk om vooraf pagina’s te selecteren. Bijvoorbeeld de productpagina die niet genoeg aankopen oplevert, of een homepage waarop veel bezoekers afhaken. Zodra de belangrijkste pagina’s in kaart zijn gebracht, kan de optimalisatie starten.

Voor iedereen een passende oplossing

Afhankelijk van jouw wensen en eisen maken we een passend optimalisatieplan. Tijdens het optimaliseren kunnen we verschillende technieken inzetten om tot het beste resultaat te komen:

  • Gebruikerstesten
    Tijdens gebruikerstesten voeren echte testpersonen verschillende scenario’s uit. Hierbij checken zij de meest uitgevoerde taken op de website op knelpunten. Lees meer over het inzetten van gebruikerstesten.
  • Optimalisatiesoftware
    Met optimalisatiesoftware meten we het gedrag van bezoekers op de website. Deze software gebruiken we als we meer duidelijkheid willen over bezoekersgedrag. Lees meer over het gebruik van optimalisatiesoftware.
  • A-/B-testen
    Met A-/B-testen tonen we verschillende versies van pagina’s aan websitebezoekers. De bezoekers van de website worden tijdens de testperiode in 2 groepen verdeeld waarbij een deel de originele pagina te zien krijgt en de andere helft de aangepaste pagina. Door de resultaten van beide pagina’s naast elkaar te leggen wordt duidelijk welke versie het beste presteert. Bijvoorbeeld: Je hebt een webshop en wilt graag weten welke kleur knop de meeste verkopen oplevert. Op de originele pagina is een groene bestelknop geplaatst en in de variant maken we de bestelknop oranje. Door te meten welke variant meer klikken oplevert kan bepaald worden welke kleur knop voor jouw website het meeste resultaat brengt.
  • Online enquêtes
    Met het uitvoeren van online enquêtes kunnen wij jou ondersteunen door antwoord te geven op al je vraagstukken. Wil je ontdekken waarom je doelgroep jouw diensten afneemt of wil je peilen of een idee geschikt is om uit te voeren? Al deze vragen zijn te beantwoorden via online enquêtes. De vragenlijsten worden dusdanig ingericht zodat ze goed meetbaar zijn. Hiermee kunnen wij specifieke, gedetailleerde en/of algemene vraagstukken beantwoorden.

Met deze middelen hebben we de mogelijkheid om te kijken wat het beste voor jou werkt en waar je de meeste conversie uithaalt. Elke website dient een ander doel en daarom bieden wij voor iedereen een maatwerkoplossing aan. We gaan eerst met elkaar in gesprek om jouw doelstellingen helder te krijgen. Vervolgens stellen we een optimalisatieplan op. Samen halen we meer uit je website.

Hulp nodig bij conversie optimalisatie?

Neem dan contact met ons op.

Hulp nodig bij conversie optimalisatie?