BLOGS

Social media: do’s en don’ts

02 jul 2019

Steeds meer bedrijven vinden hun weg naar socialmediaplatformen zoals Facebook en Instagram. Maar veel van die bedrijven zijn zich vaak niet bewust van de impact die social media kan hebben op het imago van hun bedrijf. Daarom leggen wij je in deze blog kort uit hoe je met zo’n zakelijk profiel omgaat.

Do: maak contact met je klanten

Steeds vaker willen mensen persoonlijker contact met een bedrijf of merk. Dit voelt veiliger en vertrouwd. Daarom is het belangrijk om contact te maken. Dit betekent niet gelijk dat je aan elke volger moet vragen hoe hun dag was, maar wel dat je laat merken dat je hen ziet. Like hun commentaar op jouw post of reageer hierop. Vraag jouw klanten welk product zij liever in de sale zien gaan. Zo creëer je interactie met jouw klanten en vergroot je de kans dat jouw bedrijf ze bij blijft.

Don’t: maak het contact te persoonlijk

Wanneer wij je vertellen dat je met jouw klanten moet praten, betekent dit niet dat je tegen ze moet praten zoals je tegen een familielid zou doen. Het blijven wel jouw klanten en die hoor je te respecteren. Heeft iemand een klacht? Handel deze dan netjes af. Het beste en soepelste contact ligt tussen formeel en informeel in.

Do: post behind-the-scenes foto’s

Veel mensen zijn nieuwsgierig naar hoe het er bij een bedrijf aan toe gaat achter de schermen. Dit is dan ook erg leuk om te delen! Ben je met een nieuw project bezig, deel dit dan vooral. Houd mensen up-to-date over de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Transparantie wordt steeds belangrijker voor consumenten.

Don’t: te informele foto’s posten

Net als bij de “don’t” van contact, moet je met het plaatsen van behind-the-scenes foto’s wel oppassen dat het niet té informeel wordt. Heb je een vrijdagmiddagborrel? Daar kan je prima een foto van delen. Maar doe dit niet elke week, want dan bestaat een groot deel van jouw social media tijdlijn uit drank, en dat is niet bepaald goed voor het imago van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat er genoeg variatie in het soort content zit: zowel formeel als informeel. Informatief, maar ook gezellig.

Do: relevante berichten delen

Op een platform zoals Facebook of Twitter kun je gemakkelijk berichten van anderen delen. Dit kan heel handig zijn als er nieuws is binnen jouw sector dat voor klanten goed is om te weten. Of bijvoorbeeld wanneer iemand jouw bedrijf in een bericht vermeldt. Door het delen van berichten word je ook meer onderdeel van een community.

Don’t: alleen maar delen

Delen is goed, maar als je teveel deelt wordt jouw pagina niet echt origineel. Daarom is het nog beter als je deze berichten zelf maakt. Deel zelf het nieuws uit jouw sector en tag de bedrijven of personen waar je mee samenwerkt in jouw berichten. Zo wordt jouw post het bericht dat andere bedrijven gaan delen.

Wil je ook aan de slag met social media, maar heb je hier geen tijd voor of hulp bij nodig? Neem contact met ons op, we helpen je graag!

Hulp nodig met social media?

jolanda

Jolanda

Directie

Ik ben Jolanda, mede-eigenaar en oprichter van OH. Ik ben getrouwd met Herald en moeder van Lies en ik woon in Wierden. Ik houd van hardlopen, golfen, voetbal en lekker eten. Daarnaast ben ik creatief en positief ingesteld. Bij OH houd ik mij vooral bezig met de commerciële en creatieve kant.

jolanda@oh-marketing.nl

 

justin

Justin

Directie

Ik ben Justin en ik woon in Almelo. Ik mag met trots zeggen dat ik mede-eigenaar ben bij OH. Ik ben veel bezig met ontwikkeling (online) en operationele zaken. In mijn vrije tijd kook ik graag, doe ik aan kickboksen en fitness en ben ik regelmatig aan het klussen.

justin@oh-marketing.nl

 

pieter

Pieter

Directie

Ik ben Pieter en ik woon in Wierden. Binnen de directie van OH ben ik verantwoordelijk voor de administratie en de financiën. In mijn vrije tijd houd ik van reizen, politiek, lezen en passief sport kijken en evenementen bezoeken. Ik kan ook erg genieten van een middag met vrienden op het terras of een heerlijke lunch.

pieter@oh-marketing.nl

 

Willem

Development

Ik ben Willem, 22 jaar en ik woon in Groenlo. Ik ben developer bij OH en ik houd me voornamelijk bezig met het bouwen en onderhouden van websites. Voor al jouw supportvragen kun je dus bij mij terecht! In mijn vrije tijd voetbal ik graag, vind ik het leuk om te poolen, biljarten of snookeren en ik ben een groot fan van sushi en speciaalbier.

willem@oh-marketing.nl

 

Anna

Anna

Marketing

ik ben Anna en ik woon in Enschede. Bij OH ben ik online marketeer en houd ik mij bezig met SEO, SEA, social media, e-mailmarketing, content en nog veel meer. In mijn vrije tijd doe ik van alles en nog wat, van het schrijven van gedichten tot fotografie tot het bezoeken van concerten. Voor een praatje over Marvel, Doctor Who en andere pop culture kun je ook bij mij terecht!
anna@oh-marketing.nl

 

Koen

Koen

Marketing

Ik ben Koen en ik woon in Wierden. Ik ben marketeer bij OH en houd mij vooral bezig met e-mailmarketing, social media campagnes en websites. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te voetballen en om naar evenementen te gaan. En in het weekend ga ik natuurlijk graag naar het café met vrienden voor een biertje.

koen.dommerholt@oh-marketing.nl

 

Jessica

Jessica

Front office

Ik ben Jessica en ik woon in Hengelo. Ik regel alles omtrent front office voor OH. Dit betekent dat ik o.a. verantwoordelijk ben voor de planning en het bewaken van de lopende projecten. Daarnaast ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en leveranciers. In mijn vrije tijd houd ik van koken en lekker eten, ik ben gek op reizen en vind het leuk om met vrienden te gamen.

jessica@oh-marketing.nl

 

Tamara

Tamara

Studio

Ik ben Tamara en ik woon in Wierden. Ik ben vormgever bij OH en ik houd mij dus vooral bezig met alles wat te maken heeft met design. Voor bijvoorbeeld een nieuwe logo, drukwerk of nieuwe huisstijl ben je bij mij aan het goede adres. In mijn vrije tijd ga ik graag wat doen met mijn vrienden en familie. Ook maak ik graag foto’s en ga ik naar de sportschool

tamara@oh-marketing.nl

 

Maarten

Maarten

Development

Ik ben Maarten en ik woon in Deventer. Ik ben developer bij OH en houd me bezig met het bouwen en onderhouden van websites. Daarnaast studeer ik verder om nog mooiere en betere websites te kunnen bouwen. Mijn hobby’s zijn gamen, skiën en in de tuin werken.

maarten@oh-marketing.nl

 

Richard

Richard

Marketing

Ik ben Richard en ik kom uit Rijssen. Ik ondersteun de marketingafdeling van OH bij diverse werkzaamheden, zoals bij het opzetten en onderhouden van Google Data Studio. Mijn hobby’s zijn  mountainbiken en domotica. Ik ga ook nog wel eens een dagje weg of lekker een terrasje pakken.

richard@oh-marketing.nl